Техніка глухої рельєфної різьби.

 
 

Техніка глухої рельєфної різьби.




Техніка глухої рельєфної різьби. Спочатку виконують малюнок у плоско рельєфній різьбі з підібраним фоном, а потім продовжують розробляти рельєф на площині орнамента. Вибірку фона, обруб контура, зазвичай, потрібно виконувати з допомогою киянки.
Створення рельєфа рослинного орнаменту або зображення тварини і людини, неможливе без певних знань співвідношення висоти і глибини рельєфа, для цього, перед тим як приступити до до роботи, потрібно намагатись отримати хоча б невеликі навички в виготовленні об`ємних фігур з пластиліну чи глини. Ці навики допоможуть швидше виконувати рельєфні композиції на деревині.Підготовка оригінала узора в масштабі дозволяє копіювати виліплений зразок і виконувати практично будь- який мотив орнаменту або його деталь.
У рельєфній різьбі головну роль відіграє розробка рельєфа на деталі, для цього при виконанні малюнка потрібно вміти орієнтуватися в разташуванні високих та низьких ділянок, забезпечуючих гру світотіней. Рельєфну різьбу інколи для спрощення роблять накладною. Елементи декора випилюють по контуру, роблять рельєф і окремими деталями накладають на підготовлений фон.
Вироби скульптурної різьби являють собою об`ємну станкову або декоративну скульптуру із дерева натурального вигляду і циліндричної форми або його розколу. Виготовлений виріб або скульптура проглядається з усіх сторін, може мати дуже високий або зовсім низький рельєф. У цій техніці виконують і маленьку дитячу дерев`яну іграшку, і велику – вище людського зросту – станкову або декоративну скульптуру.
Уміло виконані сувеніри, меблі, корнепластика у взаємодії зі скульптурною різьбою доповнюють і неабияк прикрашають інтер`єр будинка, створюють затишок, приносять радість і гарний настрій.
Техніку скульптурної різьби вважають самою складною. Починаючи виготовлення скульптурних композицій, необхідно добре володіти всіма прийомами контурної, геометричної, плоскорельєфної і рельєфної різьби, оскільки скульптурі належить обробка всієї поверхні, повний огляд потребує якісного, добре обміркованого деталізування і застосування , різноманітних технологій.
Учень повинен враховувати розмір скульптури з можливим її використанням, розміщенням у навколишньому середовищі, насамперед, визначити призначення і місце розташування майбутнього виробу, а також порівняти його з заготовкою деревини: скульптура повинна максимально вміститись в масштаб заготовки. Різні доповнення, нарощування, підклейки дерева можливі тільки в самих виняткових випадках.
Розпочинати скульптурну різьбу потрібно лише тоді, коли учню до найменших дрібниць буде зрозумілий задум: форма, розмір, техніка обробки.
Щоб під час роботи не підстерігала невдача і щоб до кінця не пошкодити заготовку, використовують надійний і випробуваний прийом - ліпку з глини чи пластиліну моделі майбутньої скульптури – точної копії чи зменшеної у певному масштабі. Модель дає можливість відчути об”єм, уточнити техніку, розробку і деталіровку рельєфа, визначити, який інструмент потрібен для виготовлення різьби.
Скульптуру, особливо декоративну, краще всього різати з м”яких порід деревини, але для архітектурно-декоративних деталей, які несуть опір, стовпів та інших – потрібні тверді породи. При цьому дерево повинно бути добре висушене, без гнилі, оскільки під час різьби це обов”язково ускладнить роботу і відобразиться на її якості.
Спочатку будь-яку за розміром заготовку для скульптури надійно закріплюють у вертикальному чи горизонтальному положенні, щоб учень міг спокійно підійти до неї з будь-якого боку.
Наступним етапом роботи є нанесення основних контурів майбутньої скульптури і вирубка сокирою грубої форми скульптури. Якщо скульптура невеликих розмірів, застосовують стамезки прямі, напівкруглі, відлогі, а інколи кутові.Після вирубу основних форм починають виявляти деталі за допомогою великих стамезок з наступною деталіровкою рельєфу більш меншими стамезками.
Якщо деревина дуже міцна і суха, її рекомендується змочувати водою ( при виявленні форм об”єма зволоження деревина вибирається ) .
Готову скульптуру деякий час витримують у сухому місці. Якщо деревина була вологою, на ній можуть з`явитися тріщини. Після висихання ці тріщини заклеюють клинками з такої ж породи деревини, з таким розположенням слоїв деревини і малюнку. Ці вклейки будуть мало замітні. Висушену скульптуру обробляють і наносять захисне покриття в залежності від того, де вона буде знаходитис


Создан 04 фев 2009



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником